مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)
مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)

مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)

فنــــــی-علمی- آموزشی-اجتماعی

طراحی رادار تشخیص افراد از پشت دیوار

بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیاز هایی بوده که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده که ای کاش وسیله ای بود که … و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن اون ایده می شد. اما شاید شما هم شنیده باشید که ایده "تبلت" ابتدا در یک فیلم سینمایی اونم چند سال پیش دیده شده. این یعنی بخشی از اختراعات امروزی بشر، دیگه صرفا ناشی از نیاز نیست بلکه حاصل تخیلات انسان هم هست.
مسلما در فیلم های جاسوسی و پلیسی بیشترین دستگاه های عجیب و غریب رو دیده اید. این بار هم یک دستگاه جدید در University College London در دست طراحی می باشد. محققان این دانشگاه موفق به طراحی راداری شدند که قادر به شناسایی افراد از پشت دیوار است. در واقع این دستگاه ، تغییرات فرکانس رو تشخیص میده و کاربر رو قادر به شناسایی اشیا و یا فرد در حال حرکت می کند.

درون این رادار یک گیرنده رادیویی وجود داره که در بردارنده دو عدد آنتن و یک بخش پردازشگر سیگنال است. محققان می گویند که این رادار قادر به تشخیص سرعت ، جهت و مکان فرد پشت دیوار می باشد. قطر دیوار هم تا ۳۰ سانتی متر باشه بازهم قابل شناسایی است. جالب اینجاست که این دستگاه خودش قابل شناسایی نیست چون به هیچ وجه از خود سیگنال رادیویی منتشر نمی کنه.

محققان امیدوارند که این رادار روزی به عنوان یک دستگاه جدی در عملیات نظامی مورد استفاده قرار گیرد. اگه این رادار به اندازه ای هوشمند بشه که بتونه حتی حرکت ریز ماهیچه های تنفسی رو حین نفس کشیدن تشخیص بده (به منظور شناسایی افرادی که پشت دیوار نشسته یا ایستاده اند) می تونه به یه ابزار مناسب در عملیات های نظامی تبدیل بشه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد