مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)
مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)

مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)

فنــــــی-علمی- آموزشی-اجتماعی

پسوردی که هیچکسی نمیتواند هک کند!

حیوانات شما را میتوانند بخاطر بسپارند اما آیا کامپیوتر یا گجت هایی که داریم میتوانند تشخیص دهند که چه کسی صاحبشان است؟ 

 
البته برای این مسئله راهکارهای بسیاری ارائه شده که می توان از آنها به قرار دادن پسورد (گذرواژه) یا اسکن اثر انگشت اشاره کرد، اما جدیداً یک راهکار جالب و منحصر به فرد پیش روی کاربران قرار گرفته است. در این روش دستگاه با اندازه گیری ضربان قلب شما از طریق نوک انگشتان می تواند کاربر خود را بشناسد.
 
آی دی ضربان قلب شما می تواند درون تبلت و موبایل ذخیره شده و از دسترسی افرادی که اجازه ندارند جلوگیری کند. فوتینی آگرافیوتی ابداع کننده این تکنولوژی می گوید این فناوری بر اساس ریتم قلب کار می کند نه سرعت ضربان قلب. پس نباید نگرانی در مورد بالا و پایین رفتن سرعت ضربان قلب داشت.
 
در این تکنولوژی شکل ریتم قلبی شما به عنوان گذرواژه تان مورد استفاده قرار می گیرد.

کتاب مجموعه مقالات مدیریت (ایبوک تلفن همراه)

دوستانی که در جستجوی جدیدترین مقالات معتبر در زمینه  مدیریت هستند می توانند این فایل jarرا دانلود نموده و در تلفن همراه نصب و مطالعه نمایند.


سیالیت

هنگام عملیات ریخته گری بیش از هر چیز مساله پر شدن قالب در درجه اول اهمیت قرار دارد. پر شدن قالب به بسیاری از خواص فلز مذاب، قالب و شرایط ریخته گری بستگی دارد. این مساله امروزه عموما تحت عنوان سیالیت مورد بررسی قرار می گیرد.
الیاژهای مختلف از نظر پر کردن قالب دارای قدرتهای متفاوتی می باشند و برای تعیین توانایی پر کردن یک قالب در درجه حرارت معین لازم است ازمایشی از سیالیت ان تحت شرایطی نزدیک به شرایطی که در عمل وجود دارد روی ان انجام داد.
اغلب ریخته گران سیالیت فلز را با ازمایشهای ساده تجربی نظیر ریختن مقداری مذاب روی زمین و یا مشاهده تشکیل یک فیلم سطحی روی یک نمونه مذاب مورد قضاوت قرار می دهند.
به هرحال ازمایشهای استانداردی جهت کمک به ریخته گران در قضاوت روی توانایی فلز مذاب در جریان یافتن به داخل قالب توصیه شده اند. از انجاییکه توانایی جهت پر کردن قالب به فاکتورهای زیادی بستگی دارد برای مقایسه نتایج بدست امده لازم است شرایط ازمایش با دقت زیاد استاندارد شود. فرم قالبی که جهت اندازه گیری سیالیت استفاده می شود به شکل مارپیچ (اسپیرال) می باشد که ابعاد مشخصی دارد.
لازم به ذکر است که اصطلاح سیالیت در نزد ریخته گران به معنی عکس ویسکوزیته نمی باشد و انچه که در اینگونه افراد از سیالیت مورد توجه است توانایی پر کردن قالب است و همانطور که اشاره شد با اندازه گیری طول جریان یافته مذاب در داخل یک قالب استاندارد تعیین می شود.
همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شده است هم خصوصیات قالب و هم خصوصیات فلز مذاب در میزان سیالیت تاثیر دارند. در رابطه با ویژگیهای فلز مذاب فاکتورهای متالورژیکی ذکر شده در زیر دارای اثرات کمی قابل توجهی روی سیالیت می باشد.
1-ترکیب فلز : در اینجا باید بر رابطه ترکیب فلز با نحوه انجماد تاکید زیادی نمود.
2-فوق گداز
3-ویسکوزیته فلز
4-کشش سطحی
5-فیلم های اکسیدی سطحی
6-فیلم های گازی جذب شده
7-اضافات و ناخالصی های موجود در بار
8-اضافاتی که حین انجماد رسوب می کند.
از این فاکتورها دوتای اول مهمترین عوامل می باشند . در مورد فوق گداز واضح است که هرچه فوق گداز بیشتر باشد فلز مذاب مدت بیشتری در داخل قالب بحالت مایع خواهد بود واین امر به معنی طی کردن مسیر بیشتری در داخل قالب نسبت به فلزی که فوق گداز کمتری دارد می باشد.
تحقیقات نشان داده است که تغییرات ترکیب شیمیایی تا انجا که در تغییرات نحوه انجماد منعکس گردد بطور موثری روی سیالیت اثر می گذارد.بهترین سیالیت ها برای اجزای خالص، ترکیبات یوتکتیک و فازهایی است که در درجه حرارت ثابت منجمد می شوند و برعکس کمترین سیالیت مربوط به وقتی است که برد انجماد (Solidification Range) بیشترین مقدار را دارد. چون برد انجماد طولانی نمایشگر وضعیتی است که فلز در یک حالت خمیری ( مخلوط مذاب و جامد) منجمد می شود. در این فاصله فلز محتوی دندریت های پیچیده ای است که عملا توسط مایعی که در درجه حرارت انجمادش قرار دارد احاطه شده است. طبیعی است که این وضعیت سیالیت را محدود خواهد کرد.
از طرف دیگر اگر فلز خالص منجمد شود انجماد ان با رشد تدریجی از جداره ها توام می باشد، و این وضع مانع جریان فلز مذابی که در قسمت داخلی قرار نمی گردد.
انجماد یک ترکیب یوتکتیک به همین ترتیب صورت می گیرد.