مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)
مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)

مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)

فنــــــی-علمی- آموزشی-اجتماعی

تولید استنلیس استیل ضد باکتری

محققان دانشگاه بیرمنگهام در 19 جولای اعلام کردند که موفق شده‌اند یک نوع ورق استیل تولید کنند که سطح آن در مقابل باکتری‌ها مقاوم است.


به گزارش مرکز خدمات فولاد ایران، این ورق مصارف بهداشتی دارد بخصوص در بیمارستان‌ها که از سرایت میکرب‌ها جلوگیری کند.

همین طور در آشپزخانه‌ها و صنایع غذایی هم کاربرد دارد.

با مخلوط کردن نقره یا مس در سطح ورق بجای پوشش دادن آن، آنها روشی را خلق کرده‌اند که نه تنها باکتری‌ها را از بین می‌برد بلکه در مقابل آنها هنگام پاک کردن مقاوم هم هست.

قبلا روش‌های آزمایش شده موفق نبود، چون روی سطح ورق پوشش داده می‌شد و این پوشش هنگام تمیز کردن خراشیده می‌شد، اما در تکنیک جدید از پوشش دادن سطح ورق پرهیز شده و مخلوط کردن مواد جلوگیری‌کننده‌ را جایگزین آن کرده‌اند.

اطلاعاتی درباره فناوری نانو

تفاوت اصلی فناوری نانو با فناوری‌های دیگر در مقیاس مواد و ساختارهایی است که در این فناوری مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته تنها کوچک بودن اندازه مد نظر نیست؛ بلکه زمانی که اندازه مواد دراین مقیاس قرار می‌گیرد، خصوصیات ذاتی آنها از جمله رنگ، استحکام، مقاومت خوردگی و ... تغییر می‌یابد. در حقیقت اگر بخواهیم تفاوت این فناوری را با فناوری های دیگر به صورت قابل ارزیابی بیان نماییم، می‌توانیم وجود "عناصر پایه" را به عنوان یک معیار ذکر کنیم. عناصر پایه در حقیقت همان عناصر نانومقیاسی هستند که خواص آنها در حالت نانومقیاس با خواص شان در مقیاس بزرگتر فرق می‌کند.

ادامه مطلب ...

آزمون

آزمون بسته های نرم افزاری رشته متالورژی