مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)
مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)

مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)

فنــــــی-علمی- آموزشی-اجتماعی

سخت‌ترین و خطرناک‌ترین مشاغل دنیای فناوری

  

همیشه در زندگی گیک ها از بهترین شغل های دنیای فناوری و شادترین شرکت ها گفته شده و اینکه چطور هر سال درآمد بیشتری برای صاحبان این مشاغل رقم می خورد تا تکنولوژی را به جلو ببرند و زندگی مردم را بهتر کنند و ...اما این سکه روی دیگری هم دارد و آن بدترین مشاغل دنیای فناوری اند. شغل هایی که باز هم در راستای بهتر کردن سطح زندگی و تجربه مردم هستند، ولی کسانی که آنها را انجام می دهند، در معرض یک زندگی غم افزا، روح کُش، فرساینده روان و گاه آسیب رسان به جسم قرار دارند.

در اینترنت می شود بدترین، مشمئز کننده ترین، خشن ترین و غیر اخلاقی ترین عکس ها را مشاهده کرد ولی تنها برای چند ثانیه یا چند دقیقه می شود به آنها خیره شد.

حال تصور کنید که گوگل به پلیس های محتوا حقوق می دهد تا تمام ساعات کاری شان را به رصد کردن محتواهای اشتراکی در یوتوب و بلاگر بگذرانند و موارد نامناسب را حذف کنند.یکی از این پلیس ها، ذکر کرده که در مدت ۹ ماه انجام این شغل، پشتیبانی اندکی از گوگل دریافت کرده و سرانجام به رغم قول برای داشتن یک شغل، به او اجازه رفتن داده اند. چه سر انجام خوبی!

۲. فروشنده مایکروسافت استور

در سال ۲۰۱۲ نیویورک تایمز نوشت که فروشندگی در اپل استورها کار خوبی نیست زیرا این افراد در مقایسه با درآمدهای نجومی اپل، درآمد چندان خوبی دریافت نمی کنند. اما با این حال، آنها لااقل از محصولات اپل لذت می برند -یا خوب بلدند به آن وانمود کنند!

در مقایسه با کارمندان اپل استور، شغل فروشندگان مایکروسافت استورها فاجعه است. توصیف فروشگاه های اغلب خالی و این حقیقت که گاه باید مثل دلقک ها برای مردم رقص گروهی اجرا کننده، فقط کش دادن یک داستان غمناک است.

۳. سازنده پردازنده های سیلیکونی

یکی از بدترین شغل های دنیا شغلی است که بدانید تا چند وقت دیگر وجود نخواهد داشت. چیپ های سیلیکونی هنوز هم از تکنولوژی هایی هستند که تولید بخش اعظم شان در امریکا صورت می گیرد.

خبر بد این است که کارمندان خطوط تولید چیپ های سیلیکونی که به دیدن آنها در لباس های سفید فضایی عادت داریم، تا چند وقت دیگر به طور کامل با ربات ها جایگزین خواهند شد. کاهش اشتغال زایی خطوط تولید پردازنده ها، حتی از کاهش اثرگذاری اینتل در دنیای پردازش نیز سریع تر اتفاق خواهد افتاد.

۴. مدیر آی تی

شما کارمند بخش آی تی هستید و فکر می کنید عجب شغل مزخرفی؟ رئیس تان از شما هم حال و روز بدتری دارد. CarrerBliss به واسطه نتایج تحقیق جدیدش می گوید شغل مدیر آی تی در صدر ۱۰ شغلی است که افراد شاغل به آن، بیشترین تنفر را از شغل شان دارند. بله مسلما درآمد آن بسیار خوب است ولی فکر نکنید که سهل و آسان به دست می آید.


۵. تامین کننده ذخیره انبار سایت های آنلاین

آن لوگوی آمازون که طرح یک لبخند را تداعی می کند سر و ته کنید تا شرح حال این افراد شود، زیرا آنهایی که جعبه های محصول را در انبارهای خرده فروشی های آنلاین جایگذاری و طبقه بندی می کنند، زیاد لبخند نمی زنند.

محیط کار باعث می شود این افراد مدام مجبور به کار سریعتر و سریعتر و باز هم سریعتر شوند و استراحت نیم روزی و خوردن یک غذای خوب در آرامش، برای شان آرزو باشد. حتی صدمات فیزیکی هم در این شغل وجود دارد.

۶. کارمند فروشگاه رادیو شک

اگر فکر کرده اید فروشگاه های مایکروسافت محیط کاری از بد بدتر هستند، صبر کنید. RadioShack از آن هم بدتر است. لااقل در فروشگاه مایکروسافت کارمندان در وقت هایی که مشغول رقص نیستند، با سرفیس ها کار می کنند. اما در فروشگاه های رادیو شک ضمن دریافت کمترین حقوق، همیشه فشار برای رقم زدن بالاترین فروش نیز وجود دارد.

فروشگاه های آن طرف آب مثل اینجا نیست که فروشنده حتی بعد از ورود شما، باز پا روی پا انداخته باشد و سرش را هم بالا نیاورد. بدون فروش خوب از حقوق خوب خبری نیست و باید سخت تلاش کرد.

۷. متخصص پشتیبانی فنی/مهندس پشتیبانی نرم افزار

پشتیبانی فنی! درست همانجایی است که وقتی فکر می کنید دستگاه های الکترونیکی تان دچار جن زدگی شده اند، شماره اش را می گیرید. در امریکا، پشتیبان های فنی نهمین شغل ناراحت کننده را دارند و البته خسته کننده ترین و یکنواخت ترین را. روزها غیرقابل پیش بینی هستند و نمی دانید امروز قرار است چند نفر سر به سر تان بگذارند، شما را دست بیندازند، یا آموزش کامل استفاده از کامپیوتر را پشت تلفن طلب کنند.


۸. بالاروندگان از برج های مخابراتی

نرخ مرگ و میر شغلی این افراد که باید از آنتن های مخابراتی -گاه خیلی بزرگ و گاه باریک و کوچک- بالا بروند، ۱۰ برابر کارگران ساختمانی است و این شغل را اغلب خطرناک ترین شغل دنیا ذکر می کنند.

با بالا گرفتن جنون 4G و رقابت اوپراتورها بر سر عرضه آن، خطرات این کار هم بالاتر رفته زیرا آنتن های مرتفع شبکه ها باید با تجهیزات جدید به روز شوند، به خصوص که خستگی شغلی ناشی از کار در ساعات شب نیز باعث بی حواسی و کم توجهی این افراد به نکات ایمنی می شود و حوادث را بیشتر می کند.

۹. کارمند کارخانه تولید محصولات اپل

یکی از بدترین شغل های شرق آسیا است. کارخانه های چینی که در آنها کارگران خطوط تولید به سر هم کردن آیفون ها، آیپدها، مک ها و ... می پردازند، استراحت اندکی دارند و شرایط محیط کار نیز برای شان خوب نیست طوری که بارها خبرهای خودکشی آنها را شنیده ایم و گاه عادی از کنار آن عبور می کنیم. اوضاع در کارخانه های شرکت های دیگر نیز چندان خوب نیست، ولی خب آنها حجم تولید و سخت گیری های کیفی اپل را ندارند.

نظرات 2 + ارسال نظر
افشین یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 22:32 http://dake90.mihanblog.com

سلام وبه خوبی داریدممنونم میشم تبادل لینک کنیم.اگرموافق بودین خبرم کنین.باتشکر
http://dake90.mihanblog.com/

افشین یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 22:43 http://dake90.mihanblog.com

سلام وبه خوبی داریدممنونم میشم تبادل لینک کنیم.اگرموافق بودین خبرم کنین.باتشکر
http://dake90.mihanblog.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد