مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)
مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)

مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)

فنــــــی-علمی- آموزشی-اجتماعی

گوشی هوشمند جایگزین سوئیچ برای خودررو شما

هیوندای در زمینه استفاده از فناوری بی‌سیم در خودرو از تویوتا عقب نمانده و تصمیم گرفته تا سال ۲۰۱۵ مشتریان خود را از شر کلیدهای فلزی راحت کند. سیستم مبتنی بر NFC که این کمپانی در حال کار بر روی آن است می‌تواند قابلیت‌های ویژه‌ای را به خودروهای این کمپانی اضافه نماید.

شاید تویوتا اولین سازنده خودرو باشد که قابلیت شارژ بی‌سیم Qi را به اتومبیل‌های خود اضافه کرده باشد، ولی برنامه‌های آغشته به NFC هیوندای برای چند سال آینده بلندپروازانه‌تر هستند.

این کمپانی با طرح مفهومی جدید قابلیت اتصال، که طبق برنامه در سال ۲۰۱۵ به مرحله تولید خواهد رسید، می‌خواهد کاری کند کارستان! هدف آن است که رانندگان از شر کلیدهای فلزی که سالهای سال با خود حمل می‌کردند راحت شوند و برای کنترل اتومبیل خود از یک گوشی هوشمند مجهز به NFC استفاده کنند. هیوندای در ابتدای هفته جاری این فناوری را بر روی خودروی مدل i30 نسل جدید خود آزمایش کرد. البته این کمپانی هنوز جزئیات مربوط به هزینه استفاده از این فناوری و این که چه مدل‌هایی به آن مجهز خواهند شد را منتشر نکرده است.

این تکنولوژی بی‌سیم هیوندای بی‌شباهت به نمونه کنونی‌اش که امکان باز و بسته کردن قفل درهای خودرو از طریق گوشی هوشمند را می‌دهد، نیست، ولی بسیار پیشرفته‌تر از آن عمل می‌کند. از طریق NFC این امکان وجود دارد که هر وسیله نقلیه‌ای بر اساس تلفن هوشمند صاحب خودرو پروفایل ویژه وی را داشته باشد. بنابراین این فناوری حداقل در تئوری می‌تواند قبل از آن که کمربندتان را ببندید، موقعیت آینه‌ها، وضعیت صندلی و حجم صدای سیستم پخش مطلوب شما را تنظیم کند. تصور کنید که شما بصورت مشترک با همسر یا خواهر و برادر خود از یک خودرو استفاده می‌کنید، به این ترتیب هر کدام از افراد پروفایل خود را دارند و زمانی که وارد خودرو می‌شوند پروفایل مربوط به آنها برروی اتومبیل اجرا می‌شود.

فناوری هیوندای درست مثل Qi تویوتا از یک صفحه القایی داخلی برای شارژ بهره می‌برد که می‌تواند در حین حرکت انرژی مورد نیاز دستگاه های مورد نظر شما در اتومبیل را فراهم کند. همچنین یک صفحه لمسی در این خودروها تعبیه شده که لیست مخاطبین، مجموعه موزیک و سایر اطلاعات شخصی را نمایش می‌دهد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد