مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)
مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)

مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)

فنــــــی-علمی- آموزشی-اجتماعی

معده گوسفند مواد منفجره را خنثی می‌کند!

دانشمندان آمریکایی با استفاده از باکتری جدید کشف شده در معده گوسفند قصد دارند تمام مناطق آلوده به مواد منفجره را پاک‌سازی کنند. 

 

گروهی از دانشمندان به گله‌ای از گوسفندان TNT (تری نیتروتولوئن) خوراندند و نهایتا دریافتند که پستانداران نشخوار کننده می‌توانند خاک آلوده به مواد منفجره را پاک‌سازی کنند. این مواد منفجره مربوط به لوازم آموزشی نظامی و یا بقایای کارخانه‌های قدیمی است که در زمین مانده و یک تهدید جدی برای سلامتی به حساب می‌آیند.

تکنیک‌های پاک‌سازی قبلی مانند سوزاندن خاک، روش‌هایی پرهزینه و زمان بر هستند، اما گوسفندان رایگان این کار را انجام می‌دهند. کریگ، دانشمند دامپزشکی در سال 2004 نوعی باکتری را در معده گوسفند کشف کرده بود که باعث هضم سلولز می‌شد و همچنین به سرعت TNT را به ترکیبات بی‌ضرر تبدیل می‌کرد. در تحقیقات اخیر دانشمندان به مدت 3 هفته به گوسفندان TNT خوراندند و دریافتند که هیچ اثری از آن در فضولات حیوانی بر جا نمی‌ماند.

دانشمندان در نظر دارند که در خاک آلوده به TNT چمن بکارند تا گوسفندان مواد منفجره را از بین ببرند. وقتی که گوسفند غذا را می‌جود، این باکتری در دستگاه گوارشی‌شان مراقبت های لازم را انجام می‌دهد. دانشمندان تخمین می‌زنند که گله 20 تایی از گوسفندها می‌توانند زمین چمنی را ظرف یک ماه پاک‌سازی کنند و عرض 3 سال به کلی از شر بقایای لوازم نظامی خلاص کنند.

خوردن گوشت این گوسفندها هم هیچ آسیبی به بدن نمی‌رساند، زیرا TNT بعد از وارد شدن به دستگاه گوارشی گوسفند به مولکول‌های ریزی تبدیل می‌شود که هیچ‌گونه شباهتی با ترکیب اولیه ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد