مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)
مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)

مُدیتـــــــــــالـــــــــــــورژ(مدیریت و متالورژی)

فنــــــی-علمی- آموزشی-اجتماعی

آیا واقعا می خواهید بدانید سن بیولوژیکی شما چقدر است؟

یک آزمایش خون جدید که توسط دانشمندان در اسپانیا ابداع شده، ظاهرا قادر است، نشان دهد با چه سرعتی در حال پیر شدن هستیم و چقدر از عمر ما باقی است.  

 

کروموزوم ایکس - قسمت های قرمز تلومریز است که از کروموزوم محافظت می کند و با بالا رفتن سن کوچکتر می شود

انتظار می رود که این آزمایش خون هفتصد دلاری، اواخر سال ۲۰۱۱ در بریتانیا نیز ارائه شود.

آیا شما حاضرید این آزمایش را انجام دهید؟

ما اغلب با دلهره و پنهانی به آینده نگاه می کنیم و از خود می پرسیم: وقتی شصت سالگی را رد کردم، چگونه خواهم بود؟

اما اکنون موضوع سن و سال ممکن است تعریف دیگری پیدا کند.

ساعت و تقویم به ما می گویند طبق شناسنامه هایمان چه سنی داریم اما دانشمندان در مرکز ملی تحقیق در باره سرطان در اسپانیا راهی را کشف کرده اند که از طریق خون، "تلومریز"، (قسمتی در دی ان ای که از ژن های داخل کرموزوم حفاظت می کند)، را اندازه گیری کنند.

به گفته محققان اسپانیایی اگر نتیجه آزمایش خون نشان دهد که این بخش سریعتر از روند عادی رو به ضعف گذاشته باشد (کوچک شده باشد)، عمر با شتاب بیشتری سیر نزولی را طی می کند.

دانشمندانی که تکنولوژی لازم برای انجام این آزمایش خون جدید را ابداع کرده اند، می گویند این آزمایش می تواند به کسانی که با توجه به موروثی بودن یک بیماری در خانواده می خواهند از سلامت کنونی بدنشان آگاه شوند، کمک کند.

این آزمایش خون به کسانی که می خواهند بدانند تا چه حد در معرض ابتلا به بیماری های ویژه سنین کهولت هستند نیز کمک می کند.

بنا به توضیحات پرفسور آرتور کپلن، از بخش اخلاق و زیست شناسی در دانشگاه پنسیلوانیا، اگر شما تصمیم گرفتید که آزمایش خون جدید را انجام دهید، نهادهای زیادی هستند که علاقمندند نتیجه آزمایش شما را بدانند.

پرفسور کپلن می گوید: "این یقین وجود دارد که شرکت بیمه، کارفرما و احتمالا برخی از موسسات و شبکه های اجتماعی که شما با آنها سر و کار دارید، علاقمند هستند که بدانند نتیجه آزمایش چه بوده است. البته باید بگویم که خود شما ممکن است از نتیجه آزمایش ناراحت شوید."

اما، دانشمندان مانند آقای کپلن می گویند همه می توانند سلول های بدن خود را طوری قوی و سالم کنند که تاثیرات پیری را بهتر تاب بیاورد.

پرفسور کپلن می گوید این کار را می توان با داشتن خواب کافی و تغذیه عاقلانه انجام داد.

او می گوید: "توصیه من این است که هزینه انجام آزمایش خون را کنار بگذارید و به جای این خرج، خوب بخوابید و تغذیه سالم داشته باشید."

به نظر می رسد که تصمیم گیری در باره انجام این آزمایش خون، بیش از آن که از ضروری باشد، بستگی به این دارد که تا چه حد کنجکاویم در باره بدن خود بیشتر بدانیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد